Σάββατο 16 Απριλίου 2011




Η γελοιότητα
 ή 
πως ο ελληνικός κινηματογράφος είδε τη μουσική των προσφύγων...

Έτρεφα πάντα μεγάλη συμπάθεια γιά το Μίμη Φωτόπουλο. Το πρόσωπό του μού΄δινε σήμα ενός πολύ καλού ανθρώπου. Με το συμπάθειο, όμως δεν ήταν καλός ηθοποιός, ή αν θέλετε, δεν έπεσε στα χέρια ενός καλού σκηνοθέτη. Σε μερικές ταινίες, όπως στην "Κάλπικη λίρα", όταν ήταν καλό το σενάριο και ο σκηνοθέτης, ήταν πολύ περισσότερο από συμπαθέστατος. Στην πλειάδα όμως των ταινιών αρπακόλας, από αυτοβαφτισμένους "σκηνοθέτες", έσερνε τα πόδια του. Μιά απ΄αυτές ήταν και η τραγική "Οι απάχηδες των Αθηνών" που άρχισα να ψάχνω απεγνωσμένα γιά να τη βρω, όταν διάβασα ότι εμφανιζόταν ο Γρηγοράκης ο Ασίκης και ο Λάμπρος ο Λεονταρίδης.


 
Eκεί είδα άλλη μιά φορά τα γνωστά. Δυό φιγούρες της πλάκας (Μίμης Φωτόπουλος και ο Φραγκίσκος Μανέλης) που, υποτίθεται, πως είναι κουτσαβόμαγκες, και τον Κωνσταντάρα κτλ. Γνωστά πράγματα, αναμενόμενες οι "εξελίξεις", γέλιο φτηνό. Το παρακάτω video όμως μου θύμισε ακόμα μιά φορά μέσα σε τι "πιλάφι" μεγάλωσα και σιχάθηκα μέχρι εμετού. Απολαύστε "ανωτερότητα ελληνικού πολιτισμού"...

Προσέξτε ότι πήραν τρεις πρόσφυγες μουσικούς κλάσης που τους χρησιμοποίησαν σα διάκοσμο. Τους βάζουν, στην αρχή, να παίζουν αλλά η ΄"ανατολικοφανής" μουσική που ακούγεται είναι αλλουνού. Όταν αρχίζουν να παίζουν οι ίδιοι, η κάμερα δε τους κοιτάζει. Αντ΄αυτού, βλέπουμε το"χαρέμι", τον "πασά" κλπ. και όλ΄αυτά γίνονται γιά να εισέλθει η ασήμαντη Καλουτά γιά να "χορέψει" με αδέξιες κινήσεις ένα "τσιφτετέλι". Η γελοιότητα!


Όλοι αυτοί οι ανόητοι (αυτό είναι κοπλιμέντο), θέλοντας απλώς να βγάλουν φράγκα με το τίποτα, γελοιοποιούσαν τους μάγκες, μπερδεύοντάς τους με τα θλιβερότερα ψευτοκουτσαβάκια. .


Αυτές οι σάχλες συνέβαιναν το 1950, τότε που γυρίστηκε η ταινία "Οι απάχηδες των Αθηνών". Μετά από 58 χρόνια, το 2008, προβάλλει το ΜEGA μιά σειρά απ΄΄ την οποία προέρχεται το παρακάτω video. Τα σχόλια περιττεύουν...








7 σχόλια:

  1. Πού είδες "ρατσισμό" και "γελοιοποίηση"; Τι ανατολικολαγνεία είναι αυτή.
    Η Τουρκία δεν "έδωσε ξύλο", έκανε γενοκτονίες. Αυτό το κράτος αμετανόητο ακόμα θέλει να μπει τώρα στην ΕΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Kαλημέρα σου,

    Γιατί γράφεις ανώνυμα; Ανατολικολαγνεία; Προσβολή απέναντι σε 1,6 εκ. Έλληνες το λέω εγώ.
    Κάτι που δε θέλουμε να το θυμόμαστε είναι πως εμείς εισβάλλαμε στη Τουρκία. Έτσι δεν είναι; Τους δώσαμε δηλαδή την αφορμή για κάτι που το ήθελαν και το χρειάζονταν τότε, όπως κάναμε και με τη Κύπρο.
    Η είσοδός τους στην Ε.Ε. είναι ένα μεγάλο και πολύπλοκο θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ποια είναι η "προσβολή"; Το τσιφτετέλι; Σε ενοχλεί που ο Τούρκος πασάς και όλο το σκηνικό του χαρεμιού του εμφανίζονται σε κωμικό πλαίσιο; Μήπως θα ήθελες περισσότερο σεβασμό στη μητέρα Τουρκία (που "δίνει ξύλο" στο κακό παιδί για να το συνετίσει) και στο λαμπρό οθωμανικό παρελθόν της;
    Η μουσική των προσφύγων είναι η μουσική της Σμύρνης και της Κων/πολης, δεν είναι τα τσιφτετέλια και τα τουρκομπαρόκ σκυλάδικα (όπου "το νινί σέρνει καράβι"), εκτός κι αν για σένα ό,τι προέρχεται από ανατολή είναι καλό και ωραίο και το ταυτίζεις μάλιστα και με τους πρόσφυγες! Και θεωρείς ότι η διακωμώδηση αυτών σημαίνει διακωμώδηση των προσφύγων!!

    Όχι δεν είναι καθόλου έτσι, πουθενά δεν "εισβάλλαμε". Στη Σμύρνη πήγε η Ελλάδα κατ'εντολήν της Συνθήκης των Σεβρών, σε μια περιοχή με πλειοψηφία ελληνικού πληθυσμού.
    Οι γενοκτονίες ήταν προαποφασισμένες ανεξάρτητα από τον πόλεμο, αυτά είναι σοβαρά θέματα και οι ιδεολογικές αγκυλώσεις του καθενός δεν εχουν καμία εφαρμογή εδώ, ιδίως όταν χρησιμοποιούνται για να δίνουν άλλοθι στο γενοκτόνο.
    Και ο Χίτλερ γι'αυτό που έκανε είχε ως αφορμή τον οικονομικό πόλεμο που του είχαν κηρύξει οι εβραίοι από το '33. Λοιπόν να προσέχουμε τι λέμε όταν μιλάμε για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γειά σου πάλι,

    Κανονικά, δε θά΄πρεπε να παντάω σε σχόλια ανώνυμα. Ούτε κι εσύ θα τό΄κανες, νομίζω. Όπως βλέπεις τα δημοσίευσα κιόλας.

    Θα χαθούμε σ΄ένα ατέρμονο διάλογο και δε το θέλω, ούτε προσπθώ να κάνω τον έξυπνο. Οι καταστάσεις στη πολιτική είναι πάντα θολές.
    Σκέψου μονάχα αυτό το "Στη Σμύρνη πήγε η Ελλάδα κατ'εντολήν της Συνθήκης των Σεβρών" που όντως έτσι ήταν. Αν δεν ήταν εισβολή, αποφασισμένη από τις Μεγάλες Δυνάμεις, τί ήταν; Απλά ήθελαν το διαμελισμό της Τουρκίας, όπως κάνουν και σήμερα με άλλα κράτη, και το μοίρασμα των πετρελαίων κλπ. Εμείς είμασταν οι βλάκες της ιστορίας αυτής. Ένας αφελής θα μπορούσε ν΄αναρωτηθεί, καλά, πήγαμε κατ΄εντολήν. Γιατί δε μας στήριξαν όταν τα πράγματα γύρισαν και παρέμειναν θεατές; Εκεί τι θ΄απαντούσες;

    Ομολογώ όμως ότι υπάρχει μιά παράγραφος στο κείμενο που δημιουργεί παρεξηγήσεις και δεν είναι παράξενο που σε τσίμπησε. Θα τη βγάλω γιατί δεν εννοώ αυτό που ακούγεται.

    Στη προηγούμενη απάντησή μου σου γράφω, όπως κι εσύ εννοείς, ότι περίμεναν την ευκαιρία για κάτι που το είχαν στα σχέδιά τους και το χρειάζονταν (τη γεννοκτονία). Όπως και με τη Κύπρο. Είχαν περιμένει επί δεκαετίες την αφορμή. Τους δώσαμε δηλαδή την αφορμή για κάτι που το ήθελαν και το χρειάζονταν τότε, όπως κάναμε Ξαναθυμίζω, εγώ ασχολούμαι με το Ρεμπέτικο. Η προσβολή για μένα συνίσταται στη μεταχείριση των τριών μεγάλων προσφύγων μουσικών και στο ντουμπλάζ που τους κάνανε.
    Αν είχες περάσει μετανάστευση (ιδιαίτερα αναγκαστική), θα καταλάβαινες ίσως καλύτερα γιατί λέω προσβολή.

    Μη μιλάς μόνο για τουρκομπαρόκ σκυλάδικα γιατί βρίθει η Ελλάδα από τέτοια...
    Αυτά.
    Κώστας Λαδόπουλος (elkibra)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γειά σου πάλι,

    Κανονικά, δε θά΄πρεπε να παντάω σε σχόλια ανώνυμα. Ούτε κι εσύ θα τό΄κανες, νομίζω. Όπως βλέπεις τα δημοσίευσα κιόλας.

    Θα χαθούμε σ΄ένα ατέρμονο διάλογο και δε το θέλω, ούτε προσπθώ να κάνω τον έξυπνο. Οι καταστάσεις στη πολιτική είναι πάντα θολές.
    Σκέψου μονάχα αυτό το "Στη Σμύρνη πήγε η Ελλάδα κατ'εντολήν της Συνθήκης των Σεβρών" που όντως έτσι ήταν. Αν δεν ήταν εισβολή, αποφασισμένη από τις Μεγάλες Δυνάμεις, τί ήταν; Απλά ήθελαν το διαμελισμό της Τουρκίας, όπως κάνουν και σήμερα με άλλα κράτη, και το μοίρασμα των πετρελαίων κλπ. Εμείς είμασταν οι βλάκες της ιστορίας αυτής. Ένας αφελής θα μπορούσε ν΄αναρωτηθεί, καλά, πήγαμε κατ΄εντολήν. Γιατί δε μας στήριξαν όταν τα πράγματα γύρισαν και παρέμειναν θεατές; Εκεί τι θ΄απαντούσες;

    Ομολογώ όμως ότι υπάρχει μιά παράγραφος στο κείμενο που δημιουργεί παρεξηγήσεις και δεν είναι παράξενο που σε τσίμπησε. Θα τη βγάλω γιατί δεν εννοώ αυτό που ακούγεται.

    Στη προηγούμενη απάντησή μου σου γράφω, όπως κι εσύ εννοείς, ότι περίμεναν την ευκαιρία για κάτι που το είχαν στα σχέδιά τους και το χρειάζονταν (τη γεννοκτονία). Όπως και με τη Κύπρο. Είχαν περιμένει επί δεκαετίες την αφορμή. Τους δώσαμε δηλαδή την αφορμή για κάτι που το ήθελαν και το χρειάζονταν τότε, όπως κάναμε (συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γειά σου πάλι,

    Κανονικά, δε θά΄πρεπε να παντάω σε σχόλια ανώνυμα. Ούτε κι εσύ θα τό΄κανες, νομίζω. Όπως βλέπεις τα δημοσίευσα κιόλας.

    Θα χαθούμε σ΄ένα ατέρμονο διάλογο και δε το θέλω, ούτε προσπθώ να κάνω τον έξυπνο. Οι καταστάσεις στη πολιτική είναι πάντα θολές.
    Σκέψου μονάχα αυτό το "Στη Σμύρνη πήγε η Ελλάδα κατ'εντολήν της Συνθήκης των Σεβρών" που όντως έτσι ήταν. Αν δεν ήταν εισβολή, αποφασισμένη από τις Μεγάλες Δυνάμεις, τί ήταν; Απλά ήθελαν το διαμελισμό της Τουρκίας, όπως κάνουν και σήμερα με άλλα κράτη, και το μοίρασμα των πετρελαίων κλπ. Εμείς είμασταν οι βλάκες της ιστορίας αυτής. Ένας αφελής θα μπορούσε ν΄αναρωτηθεί, καλά, πήγαμε κατ΄εντολήν. Γιατί δε μας στήριξαν όταν τα πράγματα γύρισαν και παρέμειναν θεατές; Εκεί τι θ΄απαντούσες;
    (συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ομολογώ όμως ότι υπάρχει μιά παράγραφος στο κείμενο που δημιουργεί παρεξηγήσεις και δεν είναι παράξενο που σε τσίμπησε. Θα τη βγάλω γιατί δεν εννοώ αυτό που ακούγεται.

    Στη προηγούμενη απάντησή μου σου γράφω, όπως κι εσύ εννοείς, ότι περίμεναν την ευκαιρία για κάτι που το είχαν στα σχέδιά τους και το χρειάζονταν (τη γεννοκτονία). Όπως και με τη Κύπρο. Είχαν περιμένει επί δεκαετίες την αφορμή. Τους δώσαμε δηλαδή την αφορμή για κάτι που το ήθελαν και το χρειάζονταν τότε, όπως κάναμε Ξαναθυμίζω, εγώ ασχολούμαι με το Ρεμπέτικο. Η προσβολή για μένα συνίσταται στη μεταχείριση των τριών μεγάλων προσφύγων μουσικών και στο ντουμπλάζ που τους κάνανε.
    Αν είχες περάσει μετανάστευση (ιδιαίτερα αναγκαστική), θα καταλάβαινες ίσως καλύτερα γιατί λέω προσβολή.

    Μη μιλάς μόνο για τουρκομπαρόκ σκυλάδικα γιατί βρίθει η Ελλάδα από τέτοια...
    Αυτά.
    Κώστας Λαδόπουλος (elkibra)

    ΑπάντησηΔιαγραφή