Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2008

Νοσταλγικές διπλώσεις ή αναρχικές ανατάσεις; (5)

Όσες/οι θέλουν να δοκιμάσουν τη γοητεία των υπόγειων χώρων δεν έχουν παρά να επισκεφθούν το ακόμα υπέροχο "Δίπορτο", πίσω απ΄τα μαναβάδικα της οδού Αθηνάς.

Στην πάντα αγαπημένη Θεσσαλονίκη, αλλά και στις υπόλοιπες μεγαλύτερες πόλεις που δεν έχουν ακόμα ξεπουλήσει τελείως το πρόσωπό τους, υπάρχουν αρκετοί τέτοιοι χώροι.

____________________________________________________

Το μοτοσακό

Αυτά τα δίτροχα, γιά να μη μιλήσουμε γιά τα άλλα με το "καλάθι" δίπλα, ήταν κάποτε μιά μικρή περιουσία. Η οποιαδήποτε δίτροχη μηχανή, ο μακρινός "επίγονος" του αλόγου, του μουλαριού και του υπέροχου γάιδαρου, ήταν συνήθως μάρκας ZUNDAPP. Πολλοί ήταν αυτοί οι μερακλήδες που πρόσθεταν απάνω τους σημαιάκια, χρυσά διακοσμητικά της πλάκας, έξτρα φωτάκια, να το κάνουν να φαίνεται κάπως.

Η μάσκα από μουσαμά στο μπρος μέρος ήταν, σχεδόν, κανόνας γιά να μη σε θερίζει το κρύο. Απάνω της προσαρμόζονταν και μιά πλαστική προέκταση γιά να προστατεύει το πρόσωπο απ΄τον αέρα.

Ο Στέλιος Κερομύτης είχε ένα τέτοιο "χρυσοποίκιλτο" και σημαιοστολισμένο μοτοσακό, ως που στεκόταν στα πόδια του.

______________________________________________________

Επίλογος

Το θέμα της φωτογραφίας αποπνέει τη μελαγχολία που λέγαμε. Η εγκατάλειψη είναι φανερή. Άνθρωποι κουρασμένοι που πιάσαν μιά ηλικία και δεν αντέχουν πιά. Τη βγάζουν μ΄αυτά που έχουν και η νοικοκυρωσύνη δε τους λέει πιά τίποτα. Τα πράγματα ρημάζουν γύρω τους κι αυτοί κατεβαίνουν τη σκάλα των γηρατειών. Ρημαδιό...

Ωστόσο, όσο κι αν ακούγεται ρομαντικό, όλ΄αυτά που δείχνει η φωτογραφία μιλάνε. Μουρμουρίζει ο χρόνος, παραμιλάει η ζωή που πέρασε, το μοτσακό που το τρώει η σκουριά, το πεζοδρόμιο που μαυρίζει.΄Έχουν να διηγηθούν όλ΄αυτά. Παραπέμπουν στο χτες και στους πριν απο μας.

Ο πιό αποτελεσματικός τρόπος γιά ν΄αλλοτριώσεις τους ανθρώπους, να τους μπερδέψεις και να τους κάνεις, λιγότερο ή περισσότερο, άβουλα και νευρωτικά πλάσματα, είναι να τους κάνεις να σιχαθούν το παρελθόν τους ή να το εξαφανίσεις (ακόμα και "αναπαλαιώσεις"), ώστε να μην έχουν στοιχεία αναφοράς.

Ένα καινούριο μαγαζί που πουλάει αποτελεσματικά airconditioning δεν έχει να πει τίποτα. Είναι άλαλο, μουγγό. Ακούστε με που σας λέω. Μένω στην επόμενη φάση της ανθρωπότητας κι αυτή είναι μουντή, απόλυτα σιωπηλή, εγωκεντρική του κερατά. Δεν έχει τίποτα να πει, μέσα στην αδιάκοπη πάρλα των media, τίποτα να προτείνει. Απλά, τσουλάει (ακόμα...).

Δεν υπάρχουν σχόλια: