Τετάρτη, 10 Σεπτεμβρίου 2008

Ρεμπέτισσες και νεο-ρεμπέτισσες- Η τρομερή Σωτηρία Μπέλλου και οι περιπέτειες γυναικών (2)

Μετά τη Lisa Gerrard ακούστε τώρα τον "Ουσάκ μανέ" (1929), με τη συγκλονιστική φωνή του Δημήτρη Ατραϊδη (βλ. φωτο.), ούτι τον Αγάπιο Τομπούλη και βιολί τον Δημήτρη Σέμση.

http://www.fileden.com/files/2008/6/6/1947074/Ousak%20manes%20%281929%29.mp3


Αυτές τις φωνές, και ήταν πάρα πολλές, τις είχαμε τότε μες τα πόδια μας και τις κλωτσήσαμε... Τέτοιες φωνές θα μπορούσαν να υπάρχουν και σήμερα, μ΄ένα τεχνητό τρόπο ίσως. Δεν είναι μόνο θέμα φωνητικής ικανότητας, είναι θέμα πόνου, μερακιού κλπ. κλπ. Αυτό το βλέπει κανείς πολύ καλά με τα ταξίμια στους νέους μουσικούς. Είναι ικανότατοι, αλλά τα ταξίμια τους είναι άδεια, φλύαρα, ξεφουσκωμένα. Υπάρχουν όμως νέα παιδιά που έχουν ανοίξει τα μάτια τους και προσπαθούν να ξαναβρούν και να βαδίσουν σ΄αυτούς τους δρόμους. Μουσικούς έχουμε πάρα πολλούς και άψογους. Οι φωνές είναι που χωλαίνουν.

Ο Θεοδωράκης πήρε κάποτε τον Μπιθικώτση και τον δίδαξε πως να τραγουδήσει στο ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ. Ο Ξαρχάκος πήρε κάποτε τη Μοσχολιού και τη δίδαξε πως ν΄αφήσει παράμερα τα αχρείαστα "κατσαρώματα" της φωνής και να πει, με άξιο τρόπο, κάποια τραγούδια. Έτσι και τα νέα παιδιά έχουν την ανάγκη κάποιων ώριμων δασκάλων που θα τα καθοδηγήσουν στα σωστά μονοπάτια.

Κάντε κλικ σ΄αυτή τη διεύθυνση http://www.mtkontanis-music.com/home.html και ακούστε το τραγούδι Νο 11 (Ούζο), παιγμένο και τραγουδισμένο από έναν νέο ανθρωπο.

Ακούστε και το πρωτότυπο, τραγουδισμένο από τον Αντώνη Διαμαντίδη (Νταλγκά)
http://www.fileden.com/files/2008/6/6/1947074/OUZO.mp3

Και τέλος, ένα τραγούδι του Σπύρου Περιστέρη. Αυτός ο ικανότατος και πολύχρωμος χαμαιλέων, έγραψε πολλών ειδών τραγούδια. Το 1943, όταν πιά δεν ακούγονταν Μικρασιάτικα, πως του ήρθε και "χτύπησε" το τρ. "Τα δικά σου σφάλματα" με τη Ρόζα Εσκενάζι που η φωνή της κρατούσε, ακόμα, μιά χαρά.
Το τραγούδι δε παραπέμπει, επιφανειακά, σε τίποτα απ΄αυτά που λέω παραπάνω. Ωστόσο, κάτι πολύ ενδιαφέρον συμβαίνει, στον εξαιρετικό τρόπο που παίζει ο Δ. Σέμσης το βιολί. Κάτι που, κατά τη γνώμη μου, δείχνει πως αν αφήνονταν οι Μικρασιάτες συνθέτες να συνεχίσουν, κάτι πολύ διαφορετικό και παραπέρα θα είχε βγει.
Ακούστε το...

http://www.fileden.com/files/2008/6/6/1947074/Ta%20dika%20sou%20sfalmata%20%28Peristeri%29%201946.mp3

(συνεχίζεται)

Δεν υπάρχουν σχόλια: